پیام وبگاه

اقتصاد شكوفا


اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار ، در شرایط تحریم ، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید میتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد . مقام معظم رهبری

جستجو

خبر نامه

برای عضویت در خبرنامه اقتصاد شکوفا لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید :

مسابقه وبلاگ نویسی

lمسابقه وبلاگ نویسی اقتصاد مقاومتی

اوقات شرعی


جدیدترین خبرهای اقتصادی

پیوندهای مهم

در ایران اسلامی، اهمیت تغییر رفتار اقتصادی و حرکت در حیطه ی اقتصاد، خیلی فراتر از حرکتی فردی بوده وضرورتی اجتماعی ‏است  ; چرا که جنک امروز کشورمان، جنگی اقتصادی است.





در ایران اسلامی، اهمیت تغییر رفتار اقتصادی و حرکت در حیطه ی اقتصاد، خیلی فراتر از حرکتی فردی بوده وضرورتی اجتماعی ‏است  ; چرا که جنک امروز کشورمان، جنگی اقتصادی است.



مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: «امروز عرصه ی اقتصاد، به دلیل سیاست های خصمانه ی آمریکا، یک عرصه ی کارزار است، یک عرصه ی جنگ است، جنگی از نوع خاص . در این عرصه ی کارزار، هر کسی بتواند به نفع کشور تلاش کند، جهاد کرده است »(ا) .

« ما جهاد اقتصادی را یک ضرورت برای کشور می دانیم، نه صرفاً یک اولویت; یک نیاز قطعی است» (2).

‏خیلی مهم است که بدانیم امروز وضعیت ما در عرصه ی اقتصاد، وضعیتی جنگی است. چرا که اصل اساسی برای موفقیت در هر جنگی، هشیاری و پرهیز از غفلت و خواب نماندن است. در شرایط عادی زندگی اگر آدم، کمی سستی کند و در موقعیت مناسب کار لازمی را انجام دهد، ممکن است آسیب زیادی ندیده و بتواند جبران کند. ولی در جنگ، اگر ما خواب بمانیم، دشمن ما بیدار است و به دشمنی ها و شرارت های خود ادامه می دهد; در این شرایط شکست ما حتمی است.

امام علی (ع) در این باره می فرمایند:

« وَ اِنَّ اَخَا الحَربِ الاَرِق وَ مَن نامَ لَم یُنَم عَنه » (3)

یعنی کسی که اهل مبارزه است بیدار است و اگر شما در جبهه خوابت برد، معنایش این نیست که طرف مقابل هم خوابش برده و او هم غافل است; او بیدار است و بر توطئه های خود می افزاید.

-------------------------------

پی نوشت :

‏1- بیانات رهبری - حرم مطهر رضوی، 1/1/1394.

٢- بیانات رهبری در دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت. 6/6/1390.

‏3- نهج البلاغه، نامه ٦2.




  • برچسب‌ها: اقتصاد مقاوتی - هشیاری اقتصادی – حرکت اقتصادی
    نوشته شده در 1395/11/23 ساعت 4:9 | دسته : جهاد اقتصادی | [(0) نظر]


    X